Re: Försöker ladda ner senaste Jessie netinst och installera mha usb-minne.

On Sun, 2014-05-04 at 15:14 +0200, Thomas Dahlén wrote:
> Hej!
>
> Jag har laddat ner iso av Debian Jessie till ett usb-minne för att sen
> kunna installera det på en gammal testmaskin
> ->
> http://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/i386/iso-cd/debian-testing-i386-netinst.iso
> stoppar in usb-minne på maskinen jag använt för nerladdningen sen kör jag
> umount
> cp debian-testing-i386-netinst.iso /dev/sdb1
> sync
>
> bootar maskinen jag vill installera på med usb-minnet i - får
> felmeddelande "isolinux.bin missing or corrupt"
> [...]

Det verkar som om det skulle kunna vara problem med Hybrid-ISO och vissa
BIOS:
http://en.community.dell.com/techcenter/b/techcenter/archive/2012/02/29/hybrid-iso-images-on-dell-servers.aspx

Det där är ju specifikt råd för Dell, men jag skulle inte bli förvånad
om andra tillverkare har samma problem.

--
Cheers,
Sven Arvidsson