Re: Gnome3 i VB

Den 23 april 2014 20:16 skrev Per Andersson <avtobiff@gmail.com>:
> (Svarar on-list.)

Antog att du ville ha diskussionen privat, eftersom du skickade ditt
svar privat till mig. Men det kanske bara var ett "Tillfälligt fet!".
Har ju själv råkat skicka privata svar, istället för till listan.

GMail är ju lite klumpigt där !! För antingen kan man svara avsändaren
privat, eller svara till alla = både till avsändaren privat och till
listan. Finns ju inget val att enbart svara till listan. Iaf inget som
jag vet om. Men om det är någon som kommit på något sätt, så vore det
kul att få veta hur.

> När jag körde utan firmware-linux-nonfree i VirtualBox så fick jag någon
> popup som sade att jag inte kunde köra accelererad grafik i GNOME 3
> och att jag använde något fallback mode.

Ok, något sån popup fick inte jag. Mysko!

Därimot är det det problemet jag får när jag bootade upp Live skivan.
Men i den popup jag då får upp, stå ungefär att min dator inte är
tillräckligt kraftfull för att köra Gnome3, och att den kommer att
hoppa ner till fallback-mode.

Tackar, ska kolla på det.

--
/Rolf