Re: Gnome3 i VB

(Svarar on-list.)

> Tips på hur jag kollar det hos mig ?

När jag körde utan firmware-linux-nonfree i VirtualBox så fick jag någon
popup som sade att jag inte kunde köra accelererad grafik i GNOME 3
och att jag använde något fallback mode.

Efter att jag hade installerat firmware-linux-nonfree så fick jag inte upp
samma popup och hela gränssnittet kändes mer "krispt" och "smooth"
eller hur det förklaras bäst. (Saker och ting fadade väl in och ut lite och
sånt.)

Hittade något om att det kanske kan kolla i GDM:s loggfil
/var/log/gdm/:0-greeter.log? [0]

[0] https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?pid=1099956

--
Per