Gnome3 i VB

Tröttnade på att behöva bota om varje gång jag skulle köra mina Gnome3
tester från USB minnet, så jag installerade VirtualBox (VB). Sen
installerade jag Debian 7.4. Där fungerar Gnome3 utan problem.

Och det utan att firmware-linux-nonfree är installerad. Det har jag kollat.

Visserligen tar det en kvart att starta upp varje program i min dator
under VB (vilket jag ju gissade att det skulle göra), men det fungerar
iaf nu. Har ju "bara" 4 GB minne i datorn. Där grafikortet tar
hälften. Alltså blir det 2 GB kvar, och som ska delas på mitt OS + VB
+ den dist jag vill testa.

Men att Gnome3 fungerar nu, kan det ha att göra med att jag just kör
den under VB ?

--
/Rolf