FTP

Hej!

Jag har satt upp en FTP-server (proftpd) på en RaspberryPi. Funkar
utmärkt.
Men, jag skulle vilja tillåta flera användare med olika ID för att
enkelt kunna låta "kreti och pleti" tillfälligt använda servern.

Helst ska alla använda samma directory och kunna både skriva och läsa
men bara radera sina egna filer.

Hur gör man enklast det? Jag har läst lite i dokumentationen men får
inte till det riktigt och eftersom jag är ganska lat men inte rädd att
avslöja min okunnighet frågar jag gärna.

Glad påsk!
/Janne