Re: Debian Gnome 3

Den 10 april 2014 19:26 skrev Per Andersson <avtobiff@gmail.com>:

> Har du kört apt-get update före du försökte installera?

Det var det första jag körde, efter jag uppdaterat /etc/apt/sources.list.

> Du hittade den, jag tycker att du ska rapportera den!

:-)

> Har du rapporterat en bugg till Debian förut någon gång?

Är inte så bra på att uttrycka mig på engelska. Därimot så förstår jag
95 %, utan större problem. Så länge det inte är någon typ av
rotväldska (som t.ex Cockney), eller att dom pratar så fort så man
inte hänger med.

> Några tips på vägen:
>
>     https://www.debian.org/Bugs/Reporting
>
> I stort sett installeras reportbug som guider en genom processen

Jo, reportbug har jag varit och nosat på, men som sagt inte skickat
någon bug rapport. Har för mig jag sett en video på YT, som förklarade
programmet på ett bra sätt.

Så jag säger det igen. Du eller någon annan, får gärna skicka iväg en
bug rapport. Det är helt Ok för mig.

--
/Rolf