Re: Debian Gnome 3

Den 6 april 2014 09:24 skrev Per Andersson <avtobiff@gmail.com>:

> Härligt!

Ska nog ta jobb som IT tekniker nu ;).

> För att svara på den egentliga frågan: Det jag misstänkte var att firmware
> inte laddades. :-)

Och du hade alldeles rätt! Så nu får du ytterligare en guldstjärna :).

> Är firmware-linux-nonfree installerat? (Kolla med apt-cache policy <paket>.)

Kan kolla, nästa gång jag bootar om från USB stickan. Men det verkar ju inte så.

> Du kan ju lägga till en apt-spegel med nonfree i /etc/apt/sources.list annars
> bara och köra apt-get update och sedan installera firmware-linux-nonfree.
> Lite knöligt att hålla på med det på ett live-system så klart...

Jo. Frågan är bara om intern minner räcker till i min dator.  Den har
bara 4 GB, varav 2 GB används till grafikhanteringen.

Btw, tack för all hjälp som jag fått hitintills av dig och andra !!

> Om det är som du säger att firmware-linux-nonfree inte är installerat på
> live+nonfree-skivan så är det väl en bugg. Den ska nog rapporteras mot
> paketet live-boot [0].

Det får du gärna göra. Men vi kanske först ska kolla upp, om paketet
är installerat eller ej först ?

> Den här diskussionen från debian-live@l.d.o kanske är relaterad? [1]
>

> [0] https://bugs.debian.org/cgi-bin/pkgreport.cgi?src=live-boot
> [1] https://lists.debian.org/debian-live/2014/01/msg00014.html