Re: Debian Gnome 3

On Thu, 2014-04-03 at 18:13 +0200, Rolf Edlund wrote:
> Har väl inte det allra häftigaste grafikkortet (APU E-300 med Radeon HD
> 6310), men att det har funkat perfekt i andra distar. Men det kanske är som
> Sven säger, att den rätta firmware saknas i Debian Live. Har inte orkat
> testa, utan bara konstaterat att Gnome3 inte fungerat.

Jag dubbelkollade nu och enligt
http://cdimage.debian.org/cdimage/release/current-live/amd64/iso-hybrid/debian-live-7.4-amd64-gnome-desktop.iso.packages så har den inte firmware för radeon, det paketet heter firmware-linux-nonfree.

Det finns en lovande katalog på speglarna
http://cdimage.debian.org/mirror/cdimage/unofficial/non-free/cd-including-firmware/
men vad jag kan se innehåller de namnet till trots inte den ofria
firmwaren?

--
Cheers,
Sven Arvidsson