Re: Debian Gnome 3

On Thu, 3 Apr 2014 18:13:10 +0200
Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com> wrote:

> Jo jag har läst någonstanns att Gnome3 har problem med just flera
> skärmar.

> Ok.
>
> Har väl inte det allra häftigaste grafikkortet (APU E-300 med Radeon
> HD 6310), men att det har funkat perfekt i andra distar. Men det
> kanske är som Sven säger, att den rätta firmware saknas i Debian
> Live. Har inte orkat testa, utan bara konstaterat att Gnome3 inte
> fungerat.
>
> Kör själv XFCE och är väldigt nöjd med den. Och vad jag läst, så
> kommer Debian att gå över från Gnome till XFCE som default DE, iom
> [...]

Jag också. En släng av arrogans men en betydligt större släng av
kompetens.

För egen del är jag betydligt mer intresserad av funktion och
stabilitet än av ett "läckert" användarinterface. Jag kan tom tänka mig
att köra XP för att tillfredsställa mina kunder. Bara lite obehagligt.

Jag har inga problem att inse att det finns massor av människor som
gillar häftiga effekter (liten lögn) men tycker att form före funktion
är ett misstag.

/Janne