Re: Debian Gnome 3

Den 2 apr 2014 23:26 skrev "Rolf Edlund" <rolfewise@gmail.com>:

> Hej!

Hej

> Hur kommer det sig, att varje gång som jag har testat Debian Gnome 3 aldrig har fungerat på min laptop. Den startar bara upp i sk. "Gnome 2" läge. Alla andra distar jag provat som kör Gnome 3, funkar hur bra som hällst. Som t.ex Fedora mm..

Gnome3 kräver 3d-accelererar grafik av rätt sent snitt för att fungera, har jag för mig. Jag kör med dubbla skärmar och övergivit Gnome3.
Om de kräver systemd så kommer jag nog att byta miljö ändå.

> Det verkar nästan som om Debian Gnome, kräver att man har en super-duper-dator?

Det är Gnome 3 som kräver tillräckligt bra 3d-stöd samt börjar få krav på systemd. (kolla gärna Linus senaste utbrott på användare som sänder in undermåliga patchar) ;-)