Re: Sökning i odt, doc, pdf - filer

Jan!
Tack, det ska jag undersöka!
" lowriter can be used as a command line tool (lowriter is a part of LibreOffice)"
Mvh
Thomas Dahlén

Den 13 mars 2014 15:17 skrev <jan@lillahusetiskogen.se>:
On Thu, 13 Mar 2014 15:04:29 +0100
Thomas Dahlén <erikthomasdahlen@gmail.com> wrote:

> Hej Jan!
>

> Tack för ditt svar! Ja, diff är ju ett suveränt verktyg.
> Gick du in i varje worddokument och sparade det i textformat eller
> har du hittat ett skalprogram typ
> https://packages.debian.org/wheezy/odt2txt I mitt fall är Wordfilerna
> redan sparade och volymerna är så omfattande att det blir svårt att
> övertala användarna till ett manuellt arbete. Därför har jag efter
> Patriks svar börjat snegla på alternativet med word->pdf.  Det finns
> ju ett antal alternativ på marknaden, alltifrån Adobes egna till
> [...]

Kanske det här kan vara något:
http://askubuntu.com/questions/113772/how-to-batch-convert-doc-or-docx-to-pdf

Har inte testat men "lowriter --convert-to pdf *.doc" verkar vara vad
du är ute efter.

mvh
/Janne