Re: Re: [OT] Telia ADSL och SSH

Nu har jag också låtit brygga mitt Teliamodem- det görs av Telias
telefonsupport- och satt dit min OpenWRT-router.

    > ssh - lång textutmatning hänger sig (tills man trycker på en tangent)

SSH-problemen försvann och svarstiderna blev iaf subjektivt avsevärt
snabbare. Så det är tydligt att routrar i serien Thomson (Technicolor)
TG7xx har problem med NAT och vidarebefordran av portar.

Hälsningar
Carl-Fredrik Enell

Föraregatan 26B, 98139 Kiruna
+46 (0)980-61282