kryptering av diskar

Hej Alla!

Nu är jag frågvis igen...

Om man läser på om TrueCrypt (http://www.truecrypt.org/) verkar allt
rosenskimrande. Förmodligen är det ett utmärkt alternativ om man vill
kryptera hela diskar eller delar därav.

Men, nu verkar vi linuxianer av någon anledning föredra dm-crypt
antingen i skepnaden av LUKS, cryptsetup eller cryptmount.

Själv har jag använt GPG och encfs till stor belåtenhet men inser att
där finns vissa svagheter, som tex att det är trivialt att konstatera
att jag har krypterade filer på mina hårddiskar.

Nu är det dags att fixa till en av mina servrar (och några USB-diskar)
till något som helst inte skvallrar om vad det är jag har krypterat och
helst ser ut som om det är en rensad disk.

Vad föreslår prenumeranterna? Vad har fungerat bra för er? Enkelt?
Krångligt? "Best practice"?

/Janne