Re: [OT] Telia ADSL och SSH

Har kört Ssh över Telia ADSL2+ i många år utan problem. Fel i kabeldragning sänker max bitrate. Störningar kan vara utsträckta i tiden eller mkt korta. I det första fallet får du lägre kapacitet, i det senare får du paketförlust. Kolla med bredbandskollen (ofta) och långa ping-serier. Parallellkopplade jack hörs i telefonen och märks på att 'internet' bryts när telefonsamtal börjar/pågår.

/j

Skickat från min iPad