Re: Debian på min HP ProBok 4540s ?

Du råkade maila mig personligen istället för listan. Jag har lagt
tillbaka listan i mitt svar, hoppas det är okej.

On Thu, 2014-02-13 at 17:33 +0100, Bengt Samuelsson wrote:
> Tittade på den sidan.
> Kan jag skicka en bild på datorn efter return tro och till vem ?

Vet inte om fler bugrapporter behövs, det verkar vara ett känt problem.

> Den senaste, nytankad.
> Det som blir på skärmen efter start är en massa blurr helt oläsligt i
> både grafiskt och text mode.

Senaste wheezy? Det finns även snapshot av den som fortfarande är under
utveckling, inte omöjligt att det fungerar bättre där:
http://www.debian.org/devel/debian-installer/

Jag hade nog försökt med att se om det går att ändra BIOS-inställningar
i datorn så att den inte använder UEFI, det brukar heta nåt i stil med
Legacy BIOS.

--
Cheers,
Sven Arvidsson