Re: Någon som kan rekommendera kalender för Debian

On Sun, 02 Feb 2014 22:51:29 +0100,
Thomas Dahlén<erikthomasdahlen@gmail.com> wrote:

>Jag söker en elektronisk kalender som fungerar i Debian ihop med
>Icedove (https://wiki.debian.org/Icedove)
>
>Jag har tidigare använt Evolution men föredrar Icedove som mail-klient.
>
>Jag har testat att ladda ner Lightning som är en kalender add-om till
>Thunderbird
>(https://addons.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/addon/lightning/ ) - men
>det fungerar inte i Icedove.
>
>Är det någon som kan rekommendera ett alternativ?

Jag har inte mycket till hjälp, men om orsaken till att Lightning inte
fungerar med Icedove endast är att versionen av Icedove i stabila
utgåvan av Debian är för gammal så kan du ha tur - Det verkar som om
dom ansvariga för Iceweasel, Icedove och övriga Mozilla-paket snart
kommer att följa ESR-utgåvor - så det bör betyda att du får Icedove 24
inom inte allt för lång tid. Se denna säkerhetsbulletin [1] för mer
info.

[1] https://www.debian.org/security/2013/dsa-2720

-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se