"Du har inte valt någon partition att använda som växlingsutrymme. Går där tillbaka ett steg får jag felmeddelandet "Försöket att montera ett filsystem av typ vfat på SCSI1 partition 3 (sda) i /boot/efi misslyckades. Du kan återuppta partitioneringen från partitioneringsmenyn.

Mvh
Thomas

Den 28 januari 2014 22:47 skrev Olof Johansson <olof@ethup.se>:
On 2014-01-28 21:36 +0100, Thomas Dahlén wrote:
> Hej!
>
> Jag vill ha disken på min laptop krypterad men får inte installationen att
> fungera. Är det någon som vet hur det går till så är jag tacksam för råd. Jag
> har efter att konfigurerat krypterade volymer kommit fram till följande
> läge i installationen:

Jag förstod inte din beskrivning helt och hållet, men man brukar skapa
en okrypterad /boot-partition från vilken det initiala systemet kan
montera krypterade volymer och boota vidare. Har du en sådan?  (Guidad
partitionering i debian-installern har stöd för att skapa krypterade
volymer, det är väldigt smidigt!)