Re: rsync med hook-möjlighet?

Den 4 jan 2014 09:53 skrev "Tore Ericsson" <tore.ericsson@telia.com>:

> Varför inte fortsätta på den idé du beskriver?
> Om jag förstår rätt kunde det vara ungefär så här:
>
> Jämför regelbundet (varför inte cron?) dina originalbilders checksumlista med
> den från senaste uppdatering och fastställ vad som skiljer.

Skulle hellre använda rsync för att flytta över allt utom bilderna. Eftersom rsync gör det så effektivt och bra.

Sedan så kunde man manuellt kolla och radera eller  konvertera/kopiera bilderna i ett skript.

> Använd den informationen till att uppdatera destinationskatalogen (varför inte
> dropbox?) med till exempel imagemagick som downsizer.
>
> Dropboxkatalogen kan delas med paddor och mobiler.

Jo, eller så delar och synkar man med git-annex istället. Både effektivare och automatiskt.
Hm, kanske kan hänga på något skript för hantera bilderna eller så?

> Tack för bra idé!
>
> Tore

/Anders
(please do not top post)