[OT] Skänkes SUN E450

Hejsan,

ursäkta spammande, men jag hoppas någon entusiast är intresserad av en gammal SUN-server.

Det är en Sun Enterprise E450 som önskar få ett nytt hem. Servern är 10+ år och var i gång till november, men har mest blåst varmluft de senaste åren. Körde Debian så klart.

Specifikation:

CPU: 4x SunSPARC IIe @ 450 MHz
RAM: 4GB
HDD: 4 st interna. iaf två är 72GB SCSI2. Finns gott om plats för ytterligare diskar om man hittar ett bakplan.

Därtill en fullbestyckad Sun D1000 extern disklåda med, vad som verkar, 36GB Ultra160-diskar (har inte varit inkopplad på länge).

Medföljer en konsollkabel så man kan komma åt servern på serieporten (9600,8,N,1), men en USB->seriell behövs.

Allt som allt väger detta runt 100kg och enda villkoret för att få allt detta till skänks är att du kommer och hämtar och bär ut detta från min lägenhet i Årsta, Stockholm. Jag bor på 1:a våningen så det är inte många trapport att forcera, däremot en liten bit att bära fram till lastplats.

Om du fixar bärhjälpen men har problem med transport kan jag vara behjälplig att transportera det hela inom Storstockholm.

Med hopp om att slippa köra denna server till skroten.
Johan Björklund