Could not find kernel image

Jag testar Debian 7.3 på den nya Intel NUC D54250WYK vilket inte går så bra så om någon har lite goda råd tar jag tacksamt emot det!

Installationsprogrammet hittar inte nätverkskortet som jag tror bör vara Intel I218V (Gigabit e1000), (jag testade att göra en windows 7-installation för att försäkra mig om att det inte är hårdvaruproblem, har även gjort en bios-uppgradering).  Jag går vidare utan nätverkskort i installationen med tanken att fixa detta senare, har inte gjort det förut men antar att det borde vara i "/etc/modprobe.d/example.conf"  -> alias eth0 e1000
Utan att ha löst problemet med nätverkskortet startar jag systemet efter installationen, jag får  följande felmeddelande:

SYSLINUX 4.06
ERROR: No configuration file found
No DEFAULT or UI configuration directive found!
boot:

Om jag skriver något efter "boot:" får jag felmeddelandet "Could not find kernel image:"

Är det någon som förstår hur jag kommer runt detta. Är det någon annan som testat Linux på en NUC?

Mvh
Thomas
Thomas Dahlén
mobil: +46 70 710 64 54