Re: DebConf15 i Sverige?

2013/11/25 Olof Johansson <olof@ethup.se>
On 2013-11-25 13:43 +0100, Michael Olberg wrote:
> Kanske en dum fråga men jag ser inget datum på webben, när ska detta
> äga rum?

Inte alls!

Brother kan rätta mig om jag har fel, men misstänker att datum inte är
spikade ännu (mer än att det är år 2015 det handlar om). Debconf
brukar förläggas på sommaren; Debconf 14, som hålls nästa år i
Portland, USA, kommer äga rum 2014-08-23 till 2014-08-31.

Precis så.
Datumet är något som bestäms först efter platsen är klar. Vår spaning är de första tre veckorna i augusti 2015.
Det normala upplägget är 5-7 dagar debcamp och 5-7 dagar debconf back to back. Debcamp används för allmänt hackande på debian och för att göra i ordning för debconf. Bygga hacklab, sätta upp videoprylar, ljud, dra nätverk, mm praktiskt. Själva debconf-veckan innehåller förstås också allmänt hackande men eftersom dagarna (generellt sett) är fulla med föreläsningar så brukar det göras en åtskillnad på de två veckorna.

Hoppas det gav lite guidning och kött på benen.