CardDAV till Icedove

Hej!

Jag försöker få till synkronisering av kalender och adressbok mellan
desktop-datorer som kör Debian testing och Android-mobilen, via en egen
server-dator som kör Debian stable. Har hittills försökt med ownCloud
som verkar trevligt, men är öppen för andra förslag som inte inbegriper
Google eller någon annan storebror.

Kalender-synkning funkar redan bra med ownCloud på servern,
Icedove+Iceowl på desktop-datorerna, och appen CalDAV-Sync på mobilen.

Adressbok-synkning funkar mellan mobilen och servern, men vill inte
funka med Iceowl. Jag har installerat pluginet "Inverse SOGO Connector
17.0.6" till Icedove 17.0.9 och i adressboken valt "File->New->Remote
Address Book" (som dyker upp först när man installerat SOGo Connector),
och knappat in CardDAV-URLen. Men när jag trycker på Synchronize händer
ingenting, det synkas vare sig upp till eller ner från servern.

Någon annan som försökt med detta, eller har förslag på alternativa upplägg?

/Pelle