QEMU och 1920x1200 upplösning

Hej!

Jag försöker få till en upplösning på 1920x1200 under QEMU version 1.1.2
(Debian 1.1.2+dfsg-6a) på Debian (Stable).

Jag har prövat -vga med både std och vmware och där Xorg med vmware testade
1920x1200 som en tänkbar upplösning fast avfärdade den på grund av för lite
grafikminne. För std verkar max upplösninga vara 1600x1200.

Hur ökar man mängden grafikminne i QEMU eller finns det nån annan lösning?

Mer info kan jag ordna fram om det skulle hjälpa.

Vänliga hälsningar,
Peter Carlsson