Re: Debian 7.0

Den 14 maj 2013 13:56 skrev <jan@lillahusetiskogen.se>:

> Hej!

Hej.

> Har just installerat 7.0 och känner mig synnerligen tvehågsen.
> Gnome 3? Går det att vänja sig vid den om man har passerat fjunstadiet?

Japp, jag har passerat det med råge (och längd) och tycker att gnome-shell är helt ok.

> Jag gillade Gnome 2 och har därför MATE som miljö på ett par andra
> datorer.

Inte provat, men är säkert helt ok. Finns inte Mate i Debians repository? Eller är det i testning som den finns? I vart fall, prova med några tillägg så skall du se att det blir bättre. Det finns tom menyn med program från Gnome2 att lägga till, om man vill.

> Är jag bara en bakåtsträvande grinig gammal gubbe?

Hmm. Jag avstår att kommentera, eftersom jag inte vill kasta sten i glashus. ;-)

> /Janne

/Anders