Re: scanner

On Tue, 2013-02-05 at 19:37 +0100, Andreas Rönnquist wrote:

> Tyvärr hittar jag inte denna i listorna på hemsidan, så jag misstänker
> att den inte stöds.

(Sent svar, hoppas ingen tar illa upp att tråden bumpas)

Jag gissar att det kan vara möjligt att få igång den då den verkar
använda samma chip (GT-6816) som många av enheterna här:
http://www.meier-geinitz.de/sane/gt68xx-backend/

Tyvärr krävs det nog en del jobb, du behöver antagligen hämta källkoden
till backenden, patcha in usb id, kompilera om och installera och
slutligen också gräva fram firmware till scannern (från
windows-drivrutinerna):
http://www.meier-geinitz.de/sane/gt68xx-backend/adding.html

Hela situationen med scannrar är fortfarande en väldigt svag punkt
tyvärr :/

--
Cheers,
Sven Arvidsson