Re: Ändra hastighe/freq på CPU:n ? [SOLVED]

> Vad kör du för skrivbordsmiljö? - Kör du samma i Fuduntu och Debian?

Jag kör den som ligger som default i disten jag för tillfället provar.
Eftersom jag bara testar, så tycker jag inte det är någon större idè
att lägga ner någon större jobb på att ändra och editera. Verkar iaf
vara Gnome 2 i Fuduntu.

Jag har sagt det innan. Den dagen när Debian Wheezy v7  släpps som
Stabil. Så är det absolut den som kommer att gälla, om jag inte hittar
något som är ännu bättre. Men risken till det, kanske inte är så stor.

Har inte testat så många andra distar innan än Red Hat, *buntu och
Debian, sen jag såg ljuset på 90talet.

> Åtminstone i Xfce verkar det finnas en panel-plugin som verkar kunna
> göra det du behöver:
>
> http://goodies.xfce.org/projects/panel-plugins/xfce4-cpufreq-plugin
> http://packages.debian.org/search?keywords=xfce4-cpufreq-plugin

Låter väldigt intressant. Tack för infon Andreas !

--
/Rolf