Re: Ändra hastighe/freq på CPU:n ? [SOLVED]

On Sat, 9 Feb 2013 18:47:31 +0100,
Rolf Edlund<rolfewise@gmail.com> wrote:

>Kan f.ö. nämna aii i Fudundo (som jag just nu testar), så var det
>väldigt enkelt att fixa. Jag har just nu på docken en app, där jag kan
>styra freqen på cpu:n. Det finns ett flertal inställningar.
>
>Just nu står den inställd på full fart ( vilket oxå märks på elmätaren
>:), på 1.3 Ghz

Vad kör du för skrivbordsmiljö? - Kör du samma i Fuduntu och Debian?
Åtminstone i Xfce verkar det finnas en panel-plugin som verkar kunna
göra det du behöver:

http://goodies.xfce.org/projects/panel-plugins/xfce4-cpufreq-plugin
http://packages.debian.org/search?keywords=xfce4-cpufreq-plugin

mvh