Re: Debian Wheezy (v7)

Titta på gnome paket i popcon och jämför det med xfce så ser du även vad andra tycker.

Den 2 feb 2013 23:40 skrev "Johan Grönqvist" <johan.gronqvist@gmail.com>:
2013-02-02 11:25, Tobias Eliasson skrev:
Att gå från ett fungerande gränssnitt till något som är rent av trasigt.
Vet inte vad gnome developers tänkte när man t.ex. inte skall kunna ha
ikoner på sitt skrivbord.

starta dconf.

Gå till org.gnome.desktop.background och välj show-desktop-icons

> Gnome ger dig ingen möjlighet att välja vilken terminal som skall
> starta,  utan det är gnome terminal som gäller.

Jag gissar på att du menar ungefär "Debian/utvecklarna har inte lagt in snabbstartsalternativ för andra terminalprogram i standardkonfigurationen", och det har du kanske rätt i. Med alt-F2 kan jag i alla fall starta andra också.

"Vet inte vad de tänkte" och "rent av trasigt" tycker jag är omotiverade uttryck i de här fallen.

Jag föreslår istället "Gnome-utvecklarna och debian-paketerarna valde standardinställningar som jag inte tycker om".

/ johan