Klickande ljud i högtalarna

Har problem med klickande ljud i högtalarna.

Köpte för ett tag sedan en ny Toshiba Satelite C660D, för en billig
peng på ett lågpris företag. Tyvärr så är den inte 100 % kompatibel
med Debian. Det som strular är grafiken. När man bootar datorn, så
fylls skärmen först bara med en massa sträck, för att efter 3-4
sekunder fixa till sig. Sen fungerar den, tills jag stänger av datorn,
då händer samma sak. Har en misstanke, att det är den inbygda grafiken
i AMD E300 processorn, som strular till det.

Har provat att köra v7 (testing) på datorn, men då totalkraschar
grafiken. Sen är det bara att boota om som gäller, för att åter få
samma grafik krasch. Osv..

För att återgå till det klickande ljudet i högtalarna, så hörs det ca
varannan sekund. Och är mycket störande. Så jag brukar dra ner ljudet
helt. Det hörs öht inte när jag kör Win7.

Detta är infon från lspci:

  Audio device: ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA) (rev 40)

Men jag tror inte att det är där problemet sittar ? Drar jag igång
någon ljudfil, så hörs inte klicket. Och musiken jag spelar hörs klart
och tydligt (t.ex när jag lyssnar på Gangman Style med full volym).

Någon som känner igen problemet, och kan ge något tips ?

--
/Rolf