Ändrade hemsidor ?

När en hemsida ändras, så tar det ju ett tag innan våra svenska
översättningar blir fixade. När det gäller sidor som kanske ändras
relativt ofta, så kan det kanske kännas som ett Sisyfos jobb, att
hålla på att ändra dessa hela tiden. Jag tänker t.ex då på att länkar
ändras.

Kanske kan man då låta bli att översätta dessa, och istället använda
"orginalet" som det är. Eller är jag helt fel ute ?

Som med sidan: http://www.debian.org/devel/debian-installer/

   =====

Den nya "orginal" hemsidan på
http://www.debian.org/devel/debian-installer/index.en.html   Pekar
länkarna för netinst,direkt på en fil, istället för på ../iso-cd/
hemsidan. Sen är det något annat mystiskt med just dom länkarna. För
man muspekaren över länkarna. Så pekar dom först på en fil, för att
efter en sekund peka på samma fil namn, fast då på en annan sida.

Var inne och tittade på koden för den hemsidan. Såg att länkarna för
netinst just pekade direkt på filer, istället för ../iso-cd/ hemsidan.

Men varför varför länkarna först visar en sak, för att efter någon
sekund senare visa något annat. Det kunde jag inte lösa.. :).

Låter jag snurrig ? Vadå, klockan är ju halv fyra på natten. Jag
skulle eg. sovit för 6 timmar sedan, för att orka upp om 3 timmar. Men
det är väl smällar man får ta ibland. Bara inte chefen skäller ut mig
i morgon, om jag nu råkar komma lite för sent. ;)

Natti, natti !

--
/Rolf