Re: nertankning av program från Sveriges Radio

On Tue, 25 Sep 2012 22:31:43 +0200
Johan Andersson <j@i19.se> wrote:

> Hej.
> din svtplay-dl verkar se lite knasig ut? vad säger head -n 5
> svtplay-dl ?
>
> men tyvärr kan du inte tanka hem filen på sidan med svtplay-dl än.
> detta är ett känt problem. Nu är det så här så att svtplay har
> bytt/lagt till ny streaming teknik som heter HTTP dynamic streaming.
> som bygger på att man tankar hem flera små filer beroende på din
> bandbredd. om du har dåligt bandbredd så kommer den att hämta en fil
> med sämre kvalite mot för du har bra bandbredd. lite kort hur det
> funkar

> [...]

Hej!

head -n 5 svtplay-dl säger först tre blanka rader och sedan:
<!DOCTYPE html>

Hex: 00000000: 2020 0a0a 0a3c 2144 4f43 5459 5045 2068    ...<!DOCTYPE h

Det är versionen från 2012-08-30 som jag hämtade igår.
Jag är glad att den kod jag skriver för mitt uppehälle inte har ett
lika rörligt mål som svtplay-dl :o)

Krya på dig!
/Janne