Re: nertankning av program från Sveriges Radio

On Tue, Sep 25, 2012 at 09:07:12PM +0200, jan@lillahusetiskogen.se wrote:
> Hej!
>
> Nu bryter jag säkert mot flera konventioner...
>
> jan@nikolaj ~/data $ ./svtplay-dl
> http://www.svtplay.se/video/308916/radslan-har-1000-ogon ./svtplay-dl:
> line 4: syntax error near unexpected token `newline' ./svtplay-dl: line
> 4: `<!DOCTYPE html>'
>
> Är det jag som har klantat till det? Hur?
>
> Annars är jag jävligt trött på att SVT ändrar saker hela tiden och
> jävligt tacksam för att/om "någon" (tex Johan) fixar problemen.

Hej.
din svtplay-dl verkar se lite knasig ut? vad säger head -n 5 svtplay-dl ?

men tyvärr kan du inte tanka hem filen på sidan med svtplay-dl än.
detta är ett känt problem. Nu är det så här så att svtplay har bytt/lagt till
ny streaming teknik som heter HTTP dynamic streaming. som bygger på att man
tankar hem flera små filer beroende på din bandbredd. om du har dåligt bandbredd
så kommer den att hämta en fil med sämre kvalite mot för du har bra bandbredd.
lite kort hur det funkar

jag håller på att fixa detta som sagt. sitter o läser specen till det och fixar.
tyvärr går det lite segt på grund av förskylning och andra saker kommit ivägen.
det som är kvar eller den jobbiga biten är att skriva en korrekt header utifrån datan
man får. då det bygger på boxar o boxar o boxar. har typ fixat hälften av det nu.
det blir bra när de blir klart.

skickar något mail när det är klart ( dvs innan nästa vecka )..

cheers
--
Johan Andersson