Re: stänga av dator

2012/8/28 mattias jonsson <mj@mjw.se>:
> wheezy med standard gnome
> den som ingår

Alltså borde det vara Gnome tre eller hur? Och då är det tillägget som
jag nämnde tidigare, "Advanced Settings" som gäller, länken dit är då:

https://extensions.gnome.org/extension/5/alternative-status-menu/

Men när jag går till denna sida med en konsoll-baserad webbläsare,
lynx, då kan jag inte se någon länk till själva tillägget. Hur är det
tänkt att en blind person skall bära sig åt för att installera det?

Vad säger du Mattias, har du provat länken? Vad händer om du gör det,
hittar du något alternativ som verkar rimligt?

Mvh,
Helgi Örn