Re:

Sven Arvidsson skrev 2012-08-18 15:52:
On Sat, 2012-08-18 at 14:11 +0200, Sven Doppelbauer wrote:
Hej jag kan inte installera Debian på min lapptopp för att den inte
hittar cdromen Pioneer DVD-RW K17RS.
Eller kan jag använda mig windows drivrutiner för att installera.
Häls Sven
Var någonstans i installationen strular det? Går det inte att boota från
skivan alls, eller är det senare den inte kan hitta den?

Vilken version försöker du installera, om det är squeeze som strular kan
det vara idé att försöka installera wheezy direkt istället.

Lite andra metoder som kan vara värt ett försök är att testa att byta
mellan IDE och AHCI-läge i BIOS, eller kanske strunta i skivorna och
installera från USB-minne.

Hej Jag kommer till identifiera och montera cdrom även när jag försökte med usb!