Re: xinitrc och

On Mon, 16 Jul 2012 15:10:02 +0200
Helgi Örn Helgason <sacredeagle@gmail.com> wrote:

> Någon som vet varför följande inte fungerar i mitt ~/.xinitrc
>
> setxkbmap -layout "se,is" -option "grp:switch,grp:shift_toggle"
>
> Samma kommando fungerar utmärkt i terminal men jag vill att det skall
> aktiveras vid login.
>
> Mvh,
> /Helgi Örn

jeg har (haft) samme problem :

jag@jag-tp:~$ ls -lart | grep -i xinitrc
lrwxrwxrwx 1 jag  jag         8 Jan  6  2010 .xsessionrc -> .xinitrc
-rwxr-xr-x 1 jag  jag      4049 Jun  1 23:08 .xinitrc
jag@jag-tp:~$

jeg kører debian testing/unstable, lightdm (numera, tidligere [kg]dm) ,
LXDE, tidligere WindowMaker

debian eksekverer tilsyneladende ikke .xinitrc automagisk ved start af
X gennem en DM.

//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (apparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : jgaarde <at> gmail <dot> com
<http://www.linkedin.com/in/jacobgaarde>