Re: Lista över nya paket

Den 7 aug 2012 10:28 skrev "Peter Carlsson" <maillist.peter@home.se>:

> Hej!

Hej

> Om man kör synaptic så kan man visa en lista över nya paket
> som kommit in i repositoryt. Jag har försökt hitta om man
> kan göra motsvarande med apt-get eller aptitude, men hittar
> inget. Någon som vet om man kan göra det eller om det finns
> något annat program som löser det?

Klart man kan göra samma sak med dem, borde stå i manualen, "man aptitude" eller "man apt-get". Annars är det enklast att bara starta aptitude utan argument så kommer aptitude att visa listan av nya, installerade och oinstallerade paket.

Sitter i ett tält under medeltidsveckan, Gotland. Så jag har lite svårt att ge mer Ingo just nu.

> Vänliga hälsningar,
> Peter Carlsson

Mvh
/Anders