Re: Debian Installation Guiden

On Sun, 2012-08-05 at 02:38 +0200, Rolf Edlund wrote:
> Hej,
>
> Nu får ni gärna tycka att jag är en GGG, men är inte delar av Debian
> Installations Guiden lite "out of date" ?
>
> T.ex tänker jag på att det står att man ska använda FIPS för att ändra
> storleken på en partition. Sist jag använde det programmet, tror jag var
> för 10 - 15 år sedan. Dom flesta använder väl program som GParted.idag.
>
> Har det aldrig varit prat om att uppdatera / skriva om den ? Jag tänker då
> mest på orginalet.

Jag hittar ingen specifik bug om just detta, men annars finns det ganska
gott om öppna buggar mot paketet som innehåller manualen:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/pkgreport.cgi?ordering=normal;archive=0;src=installation-guide;dist=unstable;repeatmerged=0

Gissar att det (som vanligt) är brist på frivilliga för att underhålla
och uppdatera guiden.

--
Cheers,
Sven Arvidsson