Re: Debian Installation Guiden

Den 6 augusti 2012 13:10 skrev Anders Jackson <anders.jackson@gmail.com>:

> Nu får ni gärna tycka att jag är en GGG, men är inte delar av Debian Installations Guiden lite "out of date" ?

Kan den kanske vara. Det går att skicka in förslag till förbättringar.

Hmm.. ska fundera på det. Är bara inte så bra på att uttrycka mig på engelska. Därimot så förstår jag det bättre. Kan t.ex sitta och reta mig genom en helt film. Bara för att den som textsatt filmen, har översatt så konstigt. Sån är jag och det står jag för. :-)

> T.ex tänker jag på att det står att man ska använda FIPS för att ändra storleken på en partition. Sist jag använde det programmet, tror jag var för 10 - 15 år sedan. Dom flesta använder väl program som GParted.idag.

Om du ger en URL till den delen så är det lättare att kommentera.

Nu är det inte bara FIPS biten som jag tänker på. Men just detta hittar man under "3.5.1.1. Lossless Repartitioning When Starting From DOS, Win-32 or OS/2".

http://www.debian.org/releases/stable/amd64/ch03s05.html.en#id446561

Nu menar jag inte att Guiden på något sätt är dåligt skriven eller så.

--
Rolf