Re: xinitrc och

On Mon, 16 Jul 2012, Helgi Örn Helgason wrote:

Någon som vet varför följande inte fungerar i mitt ~/.xinitrc

setxkbmap -layout "se,is" -option "grp:switch,grp:shift_toggle"

Samma kommando fungerar utmärkt i terminal men jag vill att det skall
aktiveras vid login.

skriv STDERR till en fil och STDOUT till en annan fil och kolla så att allt är korrtkt? kanske dumpa miljön och lite sånt med när du håller på?
I övrigt har jag ingen aning om vad som kan tänkas vara fel.

typ:
setxkbmap -layout "se,is" -option "grp:switch,grp:shift_toggle" 2> ~/initrc-err.log > initrc-out.log

--
/brother
http://martin.bagge.nu