OT fläktfritt

Hej!

Jag ställer frågan här eftersom svaren brukar vara bra, och jag
troligen kommer att köra Debian på burken.

För ungefär ett halvår sedan köpte jag ett Asus E35M1-I deluxe med en
tvåkärnig lågeffekt AMD-processor. Med 4G RAM funkar den skapligt, med
8G närmar den sig ett skämt. Min gamla server med VIA 1,3GHz är
marginellt långsammare.

Fläktfritt är det iallafall. Tyst och fint med WD Green 2TB drivar.

Om jag vill ha något som sprattlar lite bättre utan att dra en massa
ström (skapa en massa värme), vad föreslår damer och herrar på listan?

/Janne