Re: nertankning av program från Sveriges Radio

On Sat, Apr 07, 2012 at 06:22:09PM +0200, jan@lillahusetiskogen.se wrote:
> Hej!
>
> När det gäller nertankning av program från svt fick jag bra hjälp här.
> Den nya frågan är om någon kan berätta vad jag gör med program på
> Sveriges Radio som tex:
> http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=3829349&codingformat=.m4a&metafile=asx
>
> I värsta fall kan jag alltid koppla ihop line out med line in men det
> känns som "fel" lösning.

Mitt script svtplay-dl[1] kan man tanka hem saker ifrån sr.se.
typ: svtplay-dl "http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=965&artikel=4975013";
så tankar den hem den dära episoden. dock så måste man lägga till .m4a efter man tankat klart filen.
som standard så skriver den titeln på sidan som filnamn om man inte väljer själv.

1: https://github.com/spaam/svtplay-dl

M.v.h.
--
Johan Andersson