favorit-CMS / groupware?

Hej!

Jag letar efter ett trevligt system för CMS med mera. Har hållit på och skrivit en hel del egen CMS-kod i perl för länge sedan, som så många gjort hemsidor för en hög föreningar, använt en del (Drupal) och försökt göra research på desto fler nu.

Men passar på att fråga här på listan: Har ni någon favorit, och varför?
Gärna naturligtvis något som går att drifta bra i Debian (borde vara alla). Har kollat på wn.se, men tror faktiskt bättre fråga här.

Det jag tänker mig är funktioner som
* wiki / dokumenthantering
* forum (i bästa fall med e-postlistekoppling)
* händelser (ev med anmälning, ev med iCal-stöd)
* eventuellt medlemslistekoppling
* eventuellt e-butik (köpa klistermärken, betala medlemsavgift etc)
* lätt bygga egna moduler (men det förutsätter jag alla klarar)

och helst skrivet i python eller möjligen Ruby - har tröttnat på PHP. Finns många framework, men tänker att även högnivåfunktionerna borde slippa uppfinnas / sättas ihop igen. Har funderat på bla django-CMS, Pinax och något av alla zope-deriverade system.

Åsikter?

/Per Eric