Re: verifiering av filer

Jamen, det är väl ganska exakt vad Anton skriver, om sync alltså.

Och vad jag vill undvika är att md5sum använder RAM-buffrar för att
verifiera vad som finns på disken. Nu inser ju även jag att disken har
en cache som kan lura mig. Men den är liten jämfört med storleken på
cachen Linux håller sig med, ~6GB, så risken att den ställer till det
är ganska liten.

Ja jag vet, jag låter paranoid, men mitt moderkort från Asus
tillsammans med Ubuntu 11.04 har skrämt skiten ur mig. Kanske skulle
återgå till min gamla burk...

/Janne