Re: Gnash version ?

Den 2011-12-28 skrev Martin Bagge / brother <martin@bagge.nu>:
> Du fick inget annat svar så jag drar till med ren spekulation.
>
> Adobe Flash 10.1 r999 stöder SWF v9 och tidigare. Adobe Flash 11+ stödjer
> SWF v10+.
>

> Alltså du måste skilja mellan SWF file format version och Adobe Flash
> version.
>
> Bästa svaret får du nog från gnash-folket.
> pkg-flash-devel@lists.alioth.debian.org
> https://www.gnu.org/software/gnash/people.html
>

> Kom ihåg att jag bara spekulerar. Jag vet ingenting om detta egetnligen.
> Får du några svar i ärendet så är det säkert en och annan som uppskattar
> [...]

Tack för ditt svar Martin !

Självklart kommer jag posta ev. svar till listan. Om det inte någon
annan som hinner före.. :).

Det kanske är som du säger. Att det är skillnad på filformat version
och Adobes Flash versionsnr. Trodde i min enfaldhet, att det i detta
samanhanget hängde ihop.

Det är många mer än mig som har fått problem att titta på SVT Play,
sedan dom ändrade sitt system.

Vi som använder Debian för att ( den är bäst :), och även för att den
ska vara 100 % fri från proprietär kod. Bland det senaste, vär väl
kärnan som rensades helt. Vad jag vet så förutom Gnash, så finns det
väl bara Adobes version. Som jag inte vill använda, just för att den
är proprietär.

Om du eller någon annan, har en lösning på SVT Play problemet. Så vore
jag väldigt tacksam om ni kunde dela med er av era kunskaper.

Önskar dig och alla ni andra ett Gott Nytt År 2012.

--
/Rolf