Re: Installation av grafikkort

Hej

Headerfilerna kommer i ett separat paket.  Normalt behöver man ju inte dem.

Den 2 augusti 2011 12:14 skrev Johan Berntsson <johan.berntsson@jfmb.se>:

> Nu har jag kommit så långt till att installationscript frågar om det ska
> konfigurera X confige filen o jag tog ja...
>
> o då hittar scriptet inte filen

X11 behöver inte någon Xorg.conf längre. Men den går att skapa för
speciella inställningar om man inte är nöjd med standardinställningar.

Det står nog i wiki.debian.org (debians wikisida) hur man kan skapa
en, har jag för mig.  Tror att du även kan hitta information om det
under /usr/share/doc/X-någonting.  I katalogen /usr/share/doc har
varje paket. en katalog med information som kan vara bra att läsa :)

> använder mig av gdm3 som x
> vart inne o kollat i /etc/X11
>
> verkar vara  den nvidia som spökar o som ska bort

Har du inte något nVidia i maskinen, så behöver du inte de
drivrutinerna.  Men det skall inte göra något om de är där.