Re: Installation av grafikkort

Den 1 augusti 2011 16:48 skrev Johan Berntsson <johan.berntsson@jfmb.se>:
> Hej!

Hej

> Får inte till det när jag försöker installera datorns grafikkort.
>
> Har laddat ner drivrutinen som ska vara för Linux.

Varifrån?  Finns det inte i X redan?

> Packar upp filen med sh (som root) men får error.

Vilket fel då?  Du vet, vi kan inte se vad du ser :)

> Dock kör jag i ett konsol fönster i X gnu.
> Ska jag gå ur X?

Troligen så behöver du gå ur X11 för att kunna uppgradera programvaran.

> Grafikkortet är ett Matrox QID-QDA8X128F med uttag för  fyra skärmar.
> Allt fungerar i Windows XP.
>
> Tips? mottages

Hjälper om du beskriver lite bättre vad du gör och vad du vill skall
hända, vad som händer respektive vad som inte händer.  Vi har som jag
tidigare skrev lite svårt att se vad du har gjort och vad som händer.

> Mvh
>
> Johan.

/Jackson