Re: hjälp me virtualbox

On Wed, 29 Jun 2011 12:44:37 +0200
"Kristoffer Gustafsson" <kg84@dreamwld.com> wrote:

> Hej.
> Skulle behöva lite exempel på hur jag skapar en virtuell maskin i
> linux me hjälp av vboxmanage. Kan någon tala om för mig hur jag gör
> en maskin steg för steg? skulle vela ha en xp maskin. Den ska ha stöd
> för usb, och emulera sound blaster 16. Sen har jag också en fråga ang
> virtualbox för windows. Har gjort allt rätt, ställt in bootsekvensen,
> och sen ljudet till direct sound i wondows, o soundblaster 16
> emulering. Men jag får inget ljud vad jag än gör. Har jag missat
> nåt? /Kristoffer

Jag är ingen expert men när jag har använt den "ofria" versionen för
Ubuntu från nätet har det inte varit något problem att sätta upp en
XP-maskin med USB.
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
Ljudet har jag ingen aning om utifall det fungerade.
Jag har bara använt det grafiska verktyget.

/Janne