hjälp me virtualbox

Hej.
Skulle behöva lite exempel på hur jag skapar en virtuell maskin i linux me hjälp av vboxmanage.
Kan någon tala om för mig hur jag gör en maskin steg för steg? skulle vela ha en xp maskin.
Den ska ha stöd för usb, och emulera sound blaster 16.
Sen har jag också en fråga ang virtualbox för windows.
Har gjort allt rätt, ställt in bootsekvensen, och sen ljudet till direct sound i wondows, o soundblaster 16 emulering.
Men jag får inget ljud vad jag än gör. Har jag missat nåt?
/Kristoffer