Re: Boota installern från usb

Hej

Den 21 april 2011 22:27 skrev mattias <mj@mjw.se>:
> Vilken cd iso ska man använda
> Prövade med cd1 den vägrade öt att veta av den
> Fast den låg på den interna hårddisken

Har du läst instruktionerna på
http://www.debian.org/releases/stable/installmanual ?
De har mycket information om hur man skapar en installations-usb-sticka.

Annars om du har Debian/squeeze (tror jag, jag kör wheeze dvs testing
själv) så kan du skapa en installationsticka från programmet genom att
installera paketet live-magic.

Den skapar en usb-sticka med stable, testing eller unstable som
bootbar live-skiva (för CD, HD(USB-sticka) eller över nätverk).  Du
kan även välja om du vill lägga till debian-installeraren på den
start-avbildningen.

Det skall även gå med programmet/paketet unetbootin. Där anger du in
ISO-avbildning, som du hämtar från nätet.  Sedan genererade den en
startbar skiva från den.

Lycka till.

/Jackson