Re: Tillbaks till debian

Den 15 april 2011 22:23 skrev Martin Bagge / brother <martin@bagge.nu>:
> On Fri, 15 Apr 2011, mattias wrote:
> Natty släpps inte förrens i slutet av månaden, jag hoppas att du
> rapporterade felen som du drabbades av så att de kan åtgärdas innan sista
> handen läggs vid produkten.

Instämmer, och det hjälper även Debian om man felanmäler i Ubuntu.

> För övrigt kör jag just nu natty på min arbetsstation hemma och det funkar
> finfint. (ja jag vet att det är en chock för några men jag behövde 2.6.35+
> för att kunna installera upp den och det var för mycket jobb att göra det
> med debian när det var fruset i höstas... ubuntu maverick hade ju redan
> 2.6.35 =))

Bara som information.  Du kan ha andra relevanta argument för att köra
Ubuntu som jag inte vet något om.
Men just nu kör Debian linux-image stable(squeeze) 2.6.32,
testing(heeze) 2.6.38 och unstable(sid) 2.6.38.
(http://packages.debian.org/search?suite=sid&arch=i386&searchon=names&keywords=linux-image-2.6)

Skrivbord brukar jag köra testing, men servrar stable.

/Jackson